torsdag 23 januari 2014

En altrad box.

Vi välkomnar Madeleine Hill som månads-DT, för februari, till oss.
Vi tjuvstartar lite och detta är hennes första verk:


EN ALTRAD BOX
När det är grått och vitt och i övrigt ganska mörkt ute, så behöver man lite färg i tillvaron.
Därför altrade jag denna runda box/burk.



Kom på efteråt att det är svårt att fotografera ett runt objekt.

Så här gjorde jag i alla fall.

En vanlig burk/box. I detta fall var den vit box från You Do. Finns i prisklasser mellan 12kr - 22kr. Finns även som hjärtformade, ovaler och kvadrater.


Satte på ett varv med glasfibertejp (som man egentligen har bakom tapeter)
Jag limmade fast lite olika dekorationer.


Hittade på ett fyndigt ord som passar till en låda. Bokstäverna går att köpa till styckpris för 2kr/st.


Gillade denna dekoration lite extra. Blandpåse med 6st olika metaldekor, 9kr/påse.


Så här såg det ut när jag limmat fast allt.





Sedan målade jag allt med Gesso.


Sedan la jag en stencil på burken och drog över med acrylfärg. Sedan målade jag allt med olika färger.



Så här blev det till slut. Blev väldigt nöjd. Måste säga att den är snyggare i verkliga livet.


Tack för titten!

//Madde
______________________________________________________________________________

Här står den i affären tillsammans med ett annat exempel på hur man med hjälp av Fjärilsdien från Joy! Crafts (119kr) kan utsmycka askarna!







Inga kommentarer: