tisdag 28 april 2015

CAS kort.

Hej på er!
Jag tänkte ta och visa er några CAS kort, även dessa gjorde jag när jag var på mara i Habo.
CAS = Clean and simple
Det första kortet är gjort efter en riktig snabbutmaning där man varannan minut fick en ny sak som skulle vara med på kortet. När sista saken hade ropats ut så fick man endast 3 minuter på sig att färdigställa kortet och lägga det på plats. RIKTIGT roligt var det får jag säga! Och jösses va folk skapade på bara några minuter!!

En annan utmaning vi fick var att skapa med gamla tapeter!  Alla som ville vara med fick 3 stycken tapetprover som vi skulle skapa något med. Tapeterna var ihophäftade 3 och 3 och man fick helt enkelt ta och göra nåt med den bunten man fick.
Jag tror vi hade en timma på oss att skapa nåt av detta. Jag fick mönstrade bra tapeter tyckte jag och gjorde ett kort, satte bara dit en grattistext och dekorerade med massa blommor. Tyckte det räckte eftersom papperet i sig var mönstrat. Man var tvungen att använda alla 3 papper man fick till sina alster. Ganska kul får jag säga!

Sånt här går ju precis lika bra att göra av spillpapper som man samlar på sig hemma istället för att det bara ska ligga eller slängas!!

Material lista:
Gröna blad
Rosa små rosor
Vita mellanstora rosor
Färdigt Vit kort och kuvert
Liten rosa blomma
Washi tape
Svart penna

Kram Dt-Malin

Inga kommentarer: