tisdag 22 september 2015

CAS julkort.

Ofta är det ju så när man som jag gör mycket kort att man använder sig av flera olika papper till ett enda kort när man gör det. Det resulterar ju oxå ofta i att man får små spillbitar över från än det ena än det andra och ofta blir ju dessa bitar liggandes för de inte räcker till ett "vanligt" kort som jag brukar göra.På mina vanliga kort är det ofta ganska mycket dekorationer, dekorerat med papper på alla 4 sidorna , man matchar papper så att man bara använder lite bitar från ett ark ibland, man kanske stansar ut nåt i ett annat osv bara för det ska matcha osv osv. MEN nu kände jag att jag vill oxå få användning för spillbitarna som jag fått över. Så idag har jag gjort 4 st cas kort med en massa spillbitar som jag haft över från bla Maja designs julpapper med julbilder på, vita och bruna spillbitar som blivit över från kortbaser osv och här är resultatet!






Jag gjorde korten 10x15 eftersom en del spillbitar inte räckte till med MEN det är kanon för det passar ju i vanliga C4 kuvert! Jag tror de heter så i alla fall. ;)
Jag har även använt mig av remsorna som Maja Design har längst ner på sina papper och med de har jag även dekorerat med en remsa inne i korten, det är allt. Jag gillar cas kort!

Materiallista:
Maja Design Papper
Vitt cardstock
Brunt cardstock
Dybbelhäftande tejp
Halvpärlor
Walnut stain ( färgat in kanterna på kortet)

Ha det gott!
Kram Dt Malin

Inga kommentarer: