söndag 13 mars 2016

Påskkort

Hej!
När jag började med det här kortet hade jag först tänkt sätta blommor i mitten av rutorna. Men så fick jag ögonen på ett stickersark med Frostfigurer och knåpade ihop ett Frostpåskkort i stället.
Så är det ofta när jag scrappar, jag börjar med en grundidé, provar mig fram med papper och dekorationer och slutresultatet blir något helt annat.


Det fina bandet med rosor och pärlor hittar ni i den fysiska butiken. Jag trodde att det skulle bli knepigt att få fast det på kortet, men det gick jättebra med hjälp av pincett, gluedots och Aleénes tacky glue turbo.


Övrigt material:
Vit kortbas, Anitas
Mönsterpapper: Friendly Felines, Bella Blvd (baksidan), Stitched, Trifted, Amy Tangerine Am Crafts. Samt 3st. olika från blocket Hello Spring.
Dies: Basic ruta och cirkel från Joy crafts
Distress ink pad: Mustard Seed, Milled Lavender.
Stickersark: Frost
Kantstans: Eyelet lace
Hörnstans: X cut

Monica

Inga kommentarer: