torsdag 24 november 2016

I juligaste laget

Nu du. Här kommer ett riktigt glatt julkort!

Jag har valt roliga, juliga papper från Authentique som gör mig glad. Ett julkort ska ju vara festligt, eller hur! 

Att göra ett kort på en färdig kortbas är smidigt, tycker jag. Man kan ägna tiden åt att göra det roliga, dekorera, istället för att skära och biga cardstock.

Jag har helt enkelt skurit ut två kvadrater, den ena lite mindre än den andra, och lagt dem ovanpå varann. Kanterna färgade jag in med Walnut Stain. Sedan har jag limmat fast min utstansade doily med en fiffig limpenna som ger extra små och smala limduttar! Praktiskt! Den lilla stickers-sångaren satte jag på en remsa skumtejp, så den kom upp lite från resten. Samma med vimpeln. Jag avslutade med lite röd och grön stickles på några av prickarna på mönsterpappret.

Sugen på andra juliga saker än de jag länkar till här nedanför? Kolla kategorin JUL i shoppen!


Materiallista:

Inga kommentarer: