torsdag 6 februari 2020

BEAUTIFUL

Hejh!

I dag vill jag visa er ett kort med lite vårkänslor.
Detta kortet är ett sånt där perfekt kort att ha hemma när man lite oväntat ska iväg och man vill liksom ge något till värden eller värdinnan. Då passar ju detta kortet perfekt.




Så här gjorde jag kortet.

Jag började med det lila cardstocket. Jag skrapade kanterna på det och färgade även in dom med distressfärg. Sedan matchade jag dom mönstrade papperna och behandlade dom så som cardstocket. Jag rev till kanterna lite extra på några ställen och liksom rullade ihop dom lite grann. Jag satte en paper doilie . Dock syns den knappt. Men det gör att det händer något lite extra i bakgrunden.
Jag tyckte att det mönstrade pappret med blommorna föll sig så naturligt tillsammans med de blommor som jag limmade på.
En bit av ett snöre rullade jag ihop och limmade fast så det blev lite mer liv i bakgrunden.
Bilden på kvinnan färgade jag in kanterna på så att den passade bättre in. Diverse dekorationer så som charms och trädekorationer fick också pryda mitt alster.
Nederdelen på ett mönstrat papper hade text på sig. Däribland var det just texten "BEAUTIFUL". Så då var det ju bara att använda den.
Allt limmades sedan på en klassisk vit kortbas.
Hoppas ni finner onspiration.


Här kommer en lista på vad jag använt till kortet. Klicka på texten för att komma till produkten.

Cardstock
Mönstrade papper
Blommor
Trädekoration
Charms
Paper doilies


Ha en underbar dag!

//Madde

Inga kommentarer: