torsdag 17 september 2020

GRATTIS MED KUGGHJUL

Hej!


I dag vill jag visa er ett kort som går i lite maskulin ton.

Älskar dessa kugghjul som får till just det där lilla extra på ett kort.

 



Så här gjorde jag.

Jag började med att stansa ut kugghjulskanten och de mindre kugghjulen i svart cardstock. När jag hade pillat ur alla små delar så penslade jag på några lager med Metallique wax i olika nyanser. Det mönstrade pappret passade in perfekt.

Jag tryckte ut delarna till 3D motivet och byggde ihop den med små självhäftande kuddar.

Ordet grattis stansade jag ut, även det i svart och gav den samma behandling som kugghjulen.

Allt limmades ihop och kortet pyntades med några snygga pajetter i svart och silver.



Här nedan följer en lista med saker jag använt på mitt kort. Klicka på ordet så kommer du direkt till produkten i shoppen.


Cardstock

Mönsterpapper

Kugghjulskant

Mindre kugghjul

"Grattis" - die

Metallique wax

Paljetter



Hoppas ni finner inspiration.

Mycket nöje!

//Madde

Inga kommentarer: