tisdag 27 april 2021

Försenat födelsedagskort

 Hej och glad tisdag!

Idag ska jag visa ett kort som jag gjort till en vän när jag missade hennes födelsedag. Visst är det typiskt? Jag försöker hålla koll, men nu när man inte ses så mycket så är det bra att vara ute lite i förväg om ett kort ska hinna fram med posten. 

Jag utgick från en kortbas - det är ju praktiskt! I butiken finns kortbaser med matchande kuvert i olika storlekar. Mitt kort är 14x14 cm.

Mönsterpapper har jag tagit från Maja Designs kollektion Miles Apart, ur pappersblocket som är 15x15 cm. Jag älskar luftballonger, så jag lät det pappret få mycket plats på kortet. Jag har skurit ut mina papper lite på känsla, det blå i botten ger en fin ram till det med luftballongerna. Det är inte så ofta jag mäter när jag gör kort, jag lägger oftast bara det ena pappret på det andra och gör en liten markering där jag vill skära. 

Jag har dekorerat med några olika blommor och blad, pärlor och lite tejp med söta silverprickar.


Jag har stämplat med en av Idas Magasins egna stämplar - Katten också! Jag missade visst din dag... Den stämplade hälsningen har jag stansat ut med en kvadratisk stans, som jag först skar nästan hela vägen åt ena hållet, sedan flyttade så att jag kunna skära av den som en lagom rektangel.


Materiallista

Inga kommentarer: