torsdag 23 juni 2022

GRATTIS TILL BABYN!

  Hej!

Jösses vad tiden går! Snart är det ju midsommar! 

Min förra arbetskamrat fick barn i våras. När jag träffade henne och den lilla bäbisen så kunde jag inte låta bli att gratta henne på min egna vis. Med ett egengjort kort så klart!

Hon (mamman) blev glad. Jag fick hålla dottern en stund och mysa. Hon somnade i min famn.

Men tillbaka till kortet!

En nyhet för mig och butiken är en annorlunda bild. Ok, bilden är inte så annorlunda, men väldigt gullig. Men sättet att fästa den är annorlunda. Man gör som en sån där låtsats tatuering. Alltså man blöter bilden och på så vis fäster den på pappret.

Bilden får en klar yta och har man som i mitt fall att cardstock med lite struktur på så sen man den ganska tydligt.

Så, jag började med att fästa bilden enligt anvisningarna. Stansade ut formen och färgade kanterna lite grann med lila distress färg.

Sedan valde jag ett fint skiftande papper som jag dels använde till den bakre forman och till bakgrunden på kortet. Allt limmades ihop och fästes på ett lila cardstock.

Stansade ut ett Grattis i samma färg som på cardstocken.

Pyntade med några halvpärlor.



Här nedan följer en lista på de produkter jag använt.
Klicka på ordet för att komma direkt till varan hos Idas Magasin.



Hoppas ni finner inspiration.
Ha en underbar dag!
Och trevlig midsommar!
//Madde

Inga kommentarer: