torsdag 10 november 2022

HJÄRTA MED VINGAR

 Hej!


För nån vecka sedan så firade vi min mammas födelsedag.

Jag gjorde en tavla till henne.

På Idas Magasins scrappträff så visade Karro i en workshop hur man gör en mixedmedia tavla. Detta blev min största inspiration. Speciellt att använda de snygga formarna.



Så här gjorde jag.


Jag använde bland annat denna formen. Väldigt enkelt att använda.
Jag tog min limpistol och tryckte ut limmet direkt ner i formen. Låt det stå och bli kallt en stund för att sedan trycka ur min grej.
När grejerna var ute, så målade jag dom med svart gesso.


Lite kladdigt, men otroligt detaljerade.


När allt torkat så limmade jag fast allt på en canvastavla.


Jag sprayade allt i lite olika blå nyanser. Jag limmade fast några andra detaljer och sist så gnuggade jag ett tunnt lager med wax på hjärtat och vingarna och andra detaljer.






Hoppas ni finner inspiration att våga skapa lite i mixed media.

Här nedan följer en lista på de produkterna jag använt.
Klicka på ordet för att komma till produkten i butiken.





Ha en underbar dag!
//Madde


Inga kommentarer: