måndag 12 maj 2014

Staffli kort

Hej!
Då var det återigen dags för mig att göra ett inlägg som gäst DT hos Idas Magasin.
Idag tänker jag bjuda er på ett stafflikort i en av mina favoritfärger (när jag pysslar) nämligen rosa!



Jag har använt mig av vitt cardstock som grund och sedan det rutiga pappret från You Do - Rocking Horse ( eller egentligen är det baksidan på det ).
Kanterna har jag skrapat med edge scraper och sedan färgat in med en distressdyna.
Det underbara stämpeln kommer självklart från butiken och är minst lika fin i endast svart stämpelfärg som om den skulle färgläggas.

Som alltid när det gäller mig har jag dekorerat med massor av blommor, det måste ju finnas!!
Jag har även använt pärlband, en bit mönstrat band, Pearls och en fjäril ( diesen kommer från Joy och också den finns att beställa!! )
Allt har piffats till med stickles glue.  

Här ser ni hur kortmodellen ser ut uppvikt.

På insidan tog jag hjälp av 2 stycken Spellbinder Dies för att göra ramarna.
Det mönstrade pappret hittar ni i förpackningen Parkstone Pink Paper från Papermania.

Produkter ni hittar hos Idas Magasin:
Vitt Cardstock
Rutigt papper: Rocking Horse från You Do
Mönstrat papper:  Parkstone Pink Paper från Papermania
Mönstrat band RUBY ROCK-IT-Fundamentals
Pärlband
Fjärils dies från Joy
Blommor
Pearls
Stickles Glue
Stämpel: Hot Off The Press Acrylic Stamps 2"X3" Sheet. Roses
Kika gärna förbi på deras blogg: http://idas-magasin.blogspot.se/ eller på Facebook.
Tack för idag!
KRAM Maria

Inga kommentarer: