söndag 22 april 2018

Underbart är kort.

Hej!

Idag tänkte jag visa en enkel layout som visar på ett välstädat hobbyrum. Vilken dröm! Helt blåst och så fint så. En utopi. :-)

Tyvärr är det ju så himla sällan det ser ut så där. Åtminstone hemma hos mig. Jag har alldeles för många hobbys och på TOK för mycket material som skall samsas om ett rum och en kallvind.

Jag handarbetar med både tyg och garn. Papperspysslar kort, layouter, tavlor, altrat och allt annat man kan tänka hitta på. Sedan har jag kvar en massa pärlor och sådant sedan jag sysslade med smyckestillverkning. Inte underligt det kan bli lite rörigt. Haha!



Här har jag gjort en platt layout i storleken 8x8. De är inte så  stora och jag tänkte jag skulle få till någon slags dagbok av albumet. Med andra ord kan det ju bli några sidor, så då får det bli dekorationslösa alster. Annars får man in 10 alster i albumet och sedan är det proppfullt. Mycket oekonomiskt. Så var inte rädd för att göra helt platta alster. De fungerar bra de med. Texten har jag förresten skrivit på min urgamla skrivmaskin som jag köpte för 26 kronor på den lokala Erikshjälpen.

Trots en platt layout, man kan alltid få plats för lite mixed media. Här är det heavy gesso som fått vara bakgrundskladd.  Stencilen liknar denna. Mycket användbar till det mesta faktiskt. Fungerar bra på både kort och layouter, men den har även använts till altrade alster samt på tavlor.

Papper är från Maja Design och på kanterna har jag använt distress ink som vanligt. De är fantastiska de där små dynorna. Ordet Underbart är en stämpel och den hittar du här för bara 19 kronor! Som hittat, och det finns en uppsjö av olika ord! :)



Det var allt från mig denna vecka. Ha det gott!!

Lisa



Inga kommentarer: