torsdag 31 maj 2018

Hemmagjort förtjänar snygga etiketter



Gör du sylt och saft? Kanske har du redan inlett saftningssäsongen med syrensaft? Jag tycker om att pyssla i köket och gör gärna marmelad och sylt när andan faller på. Då gillar jag att göra snygga etiketter till mina burkar, speciellt om jag ska ge bort någon burk.



Igår kväll gjorde jag hemmagjort jordnötssmör och då ville jag så klart ha hemmagjorda etiketter till. Etiketterna har jag gjort av små tags, som jag har dekorerat med Distress Stains. Jag har använt två små stenciler som finns i lämpliga trepack och är lagom stora för de mindre tagsen (#5).


På den gröna etiketten har jag skvätt med Distress Spray Stain, den vita som heter Picket Fence. Den syns inte jättemycket, men jag gillar ändå den diskreta effekten.


Jag har skrivit med den bästa pennan jag har i mitt scrap-rum - Zigs fotopenna. Förutom att den skriver obehindrat på foton (blanka och matta) så är den helt enkelt en av de bästa pennor jag testat och absolut den bästa jag har just nu. Prisvärd är den också. ;)

Materiallista:


Inga kommentarer: