söndag 27 januari 2019

Dragspelskort

Hej!
Jag är tillbaka igen!
Börjar året med att visa ett kort jag gjorde till en 60-åring mitt i vintern. Jag tänkte att det säkert är tråkigt att fylla i anslutning till alla helger och att man säkert både en och två gånger genom livet fått paket iklädda julpapper eller födelsedagskort med tomtar på. Ville göra det totalt motsatta, ett kort som minner om sommar i ljusa gula färger och blått, med massor av härliga fjärilar.
Jag gjorde en form av dragspelskort, som jag aldrig testat förut.


Jag satte fast en tunn sytråd i mitten som jag fäste några fjärilar i, som liksom "flyger" omkring där inne när man drar ut kortet.


Jag gjorde en liten flärp att dra i som jag fäste på ovansidan.



Jag använde cardstock, mönsterpapper, punchar, dies, lim och dubbelhäftandetape, samt sytråd.

//DT Hanna-Maria

Inga kommentarer: