lördag 9 februari 2019

Alla hjärtans dag


Hej allihopa!

Idag är det lördag igen och det är min tur att återigen inspirera.
Denna gång tänkte jag visa ett enkelt alla hjärtans dag kort jag gjort till min man.
Jag har använt ett färdigt kort som kommer från ett kortkitt.
Jag tog ett rosa bakgrundspapper från seven paper Amelia, jag gillar milda
färger och detta papper är lite melerande i rosa så det är lätt att använda.
Jag älskar Tim Holtz (vilket jag tror ni har förstått ;) ) och hans stämplar med katter 
och fåglar har jag använt här. Det bästa är att han har ju designat dies också som gör att man slipper sitta med en sax och försöka klippa ut så fint som möjligt. Till detta har jag även använt tillbehören som han gjort som passar både katterna, hundarna och fåglarna. Det är bara fantasin som sätter gränser var och till vad man vill använda tillbehören. Även dom finns det dies till =D

Så jag valde fågel, katt  och hatt och hjärtan från Tim Holtz för mitt kort. 
Just för att dom ser lite galna ut, det passar till att ge till min man som är lite galen ibland ;)
Jag har färglagt dom med distress markers också från Tim Holtz och sedan för att lyfta ögonen använde jag Glossy Accent. Jag gillar när det blir lite glans i kortet bara på någon liten detalj. 
Jag använde dubbelhäftande tejp till att fästa mönsterpappret och för att höja fågeln och katten använde jag 3d-kuddar. Hjärtana limmade jag med tacky glue.


Så här blev resultatet!

Vad jag använde från Idas Magasin:
Ett färdigt kort från ett kortkitt
Mönsterpapper från seven paper Amelia
Tim Holz fåglar, katt och tillbehörs stämplar och dies
dubbelhäftande tejp
Glossy Accnt.
För färgläggning distress markers i olika färger. 


Ha en fin lördag så syns vi nästa vecka!!
Kram DT-Maria

Inga kommentarer: