lördag 25 maj 2019

Grattiskort med glitter

Gooood Förmiddag!!!
Idag är det lördag igen och jag ska återigen försöka inspirera er med något snygg och kul. 
Denna gång bestämde jag mig för att göra ett grattiskort med lite glitter i rosa. Jag erkänner rosa är inte min favoritfärg att jobba med men känner att det är kul att utmana mig själv med att jobba med färger och mönster som jag väljer bort ;)
Så idag valde jag det otroligt fina pappret från Prima Lavender frost collection "Hidden truth". Till det tog jag färdiga bokstäver och ett svart cardstock. En bild från ett klippark blev perfekt för detta kort. Naturligtvis får vi inte glömma mina underbara älskade blommor som bara måste vara med!

Jag skar cardstocken i 6" x6" Sedan skar jag mönsterpappret straxt innan 6" så att det skulle täcka mestadels av cardstocken som jag använde som bas. 
Ett underbart glitterpapper blev till fotoram åt bilden eftersom det var lite rosa i bilden så blev det perfekt. Jag tog även en liten bit svart cardstock och satte bokstäverna på. 
Nu kommer vi till ett riktigt hett tips!! ANVÄND pincett till bokstäverna tro mig dom är små och dessutom gillar dom att fastna på fingrarna och hur kul är det att gå runt med bokstäver på fingrarna ;) ;) Jag satte bokstäverna lite huller om buller med mening varför ska alltid ord stå rakt tycker det är kul att trixa till det lite ibland. 

Jag använde blommor och blad i det vänstra hörnet för att lyfta kortet litegrann. Naturligtvis använde jag mig av mitt favoritlim Tacky Glue. 
Helt klart nöjd med resultatet!

Vad har jag då använt från Idas magasin:

Alfabetet finns i den fysiska butiken!

Hoppas ni får en fin lördag! Nu ska jag ta och gå ut till min familj och vara arbetsledare ute i trädgården. (en bra fördel när man brutit benet ;) ) 

Ha en underbar lördag!!

Kramar DT-Maria


Inga kommentarer: