torsdag 15 oktober 2020

HALLOWEEN BOO

  

BÖ!!!


Snart är det halloween. En högtid som inte är fullt etablerad här i sverige ännu. Men en högtid som man kan skapa fina kort till. 

Jag gillar eller rättare sagt älskar Halloween. Mystiken, mörkret, det hemska och det vackra.

Jag kommer därför att dela med mig av mina halloween kort en gång i veckan fram till självaste Halloween.


Här har vi det första.



Så här gick det till.

Jag började att välja en bild från ett klippark med Halloweentema. Sedan tog jag ett chevronmönstrat papper i svart och vitt. Chevron betyder sicksack mönster. 
Jag färgade kanterna med distress. La en linje med washitejp som har mönstret av spindelnät, vilket passade utmärkt till halloweentema. Jag färgade även in kanterna på bilden som jag limmade fast på min bas. Jag stansade ut en cirkel i storlek 1" som också fick lite färg på kanten. Sedan använde jag de pyttesmå bokstäverna. De är små. De är pillrigt att få loss och att sätta fast på kortet. MEN det är så värt det. Dom är så snygga och på ett kort i denna storleken så passar dom helt perfekt.
När allt var limmat på plats så limmades det fast på en kortbas i orange cardstock.


När bild på bokstäverna och lite spindelnät.


Här följer en förbrukningslista. Tryck på ordet så kommer du direkt till varan i webshopen. :)


Cardstock Orange

Chevron mönstrat papper

Klippark Halloween

washitejp Spindelnät 

Bokstäver 

Lim


Hoppas ni finner inspiration.

Ha en underbar dag!

//Madde

Inga kommentarer: