torsdag 18 februari 2021

KORT LOVE YOU

 Hej!


I dag vill jag visa er ett kort som jag gjorde till alla hjärtans dag.

Jag började med kortbasen som består av ett ljusbrunt cardstock. Jag tog ett fint papper från Maja design och skrapade kanterna och färgade sedan in dom men distressfärg (walnut stain)

Jag stansade ut de fina blommorna i ett vitt cardstock som har lite struktur. Jag färgade bladen med distressfärger i olika gröna nyanser. Blomman fick en liten gul färgklick i mitten.

Jag limmade fast blommorna direkt på det mönstrade pappret.

För att min text skulle bli synlig så tog jag en bit vit cardstock och la i bakgrunden och limmade fast de utastansade orden. De utstansade hjärtanen fick ett lager med glitter på sig för att poppa fram lite extra.
Kart! Enkelt med snyggt.



Här nedan följer en lista på de produkterna jag använt. Klicka på ordet för att komma till produkten.



Cardstock

Mösterpapper

Blommor (i skrivandets stund, slut i butiken)

Distressfärg

Glitterpenna

Orden är utstansade från en äldre dies. 


Hoppas ni finner inspiration.

Ha en underbar dag!

//Madde


Inga kommentarer: