tisdag 3 oktober 2023

Mixed Media Layout

Mixed Media Layout 


Maja Design Papper, Christmas Wonderland.

Jag har använt två olika papper, dessa har jag rivit i två delar och limmat ihop.

En Stamperia stencil och gesso blir fint som bakgrund. 

Jag har också skvätt med några olika sprayer, syns på nästa bild. 

Byggt några lager med olika bitar av olika papperna i serien, 

Tussat dessa kanter med Distress ink.



Dekorerat med blommor, blad, charm, brads, knappar, ostduk och wood weneer.


Här har jag först klippt ut tomten som satt i kransen, men lämnade kvar lyktan. 

Sen har jag tagit ugglorna i kransen från ett 3D Push Out ark, men bara ett av lagren, det gör man som man vill om man vill använda alla bitarna. 
Se bilder nedanför.
Jag limmade fast kransen med ugglorna i Majas krans.



Hoppas ni fick lite inspiration!

Material;

















Scrappa Lugnt!
//MalinJson






Inga kommentarer: