måndag 24 mars 2014

Gäst Dt och Bebiskort

Det är med stort nöje vi hälsar Maria Meijer Välkommen som månads-DT för April månad.

/Idas Magasin
________________________________________________________


Hejsan!
Maria heter jag men kallas för Emia i pysselvärlden. Bor i Hjo intill Vättern tillsammans med min make och 2 barn.
Gissa om jag blev överlycklig när jag blev tillfrågad om jag ville vara gäst DT under mars månad för Idas Magasin. Självklart ville jag det!!!!
Tyvärr har vi haft oturen att vi legat sjuka i nästan 3 veckor!! och därför har det dröjt med mitt första inlägg men nu äntligen kommer det.
Idag tänker jag visa upp ett kort till en nyfödd liten tjej.
För mig är tjej ROSA och eftersom jag bara älskar rosa så var det inget svår val :-)
Jag använde vitt och rosa cardstock ihop med mönstrade papper från blocket: Papermania Parkstone Pink Paper Pack som ni hittar hos Idas Magasin. Papperna har fått sig lite piff i nederkanterna med hjälp av stansen Doily Lace från Martha Stewart. Kanterna har fått sig lite piff med stickles glue.



Jag har valt att dekorera med spetsband, rosa pärlband, rosa band och diverse blommor. Den söta charmen tyckte jag passade perfekt på kortet eftersom de lyckliga föräldrarna äntligen har fått en liten prinsessa.

På insidan finns det gott om plats för att skriva lyckönskningar. (men dom behåller jag för mig själv)


Jag avslutar med en bild på baksidan av kortet där jag har pyntat med min egen stämpel. Också här har jag använt papper från blocket:Papermania Parkstone Pink Paper Pack.
Detta hittar ni hos Idas Magasin:
Rosa och Vitt Cardstock
Mönstrade papper: Papermania Parkstone Pink Paper
Vit spets
Rosa pärlband
Rosa band
Charm
Vita stora rosor
Resterande produkter kommer från mina egna gömmor.
Tack för idag, kom gärna tillbaka snart igen då jag visar upp ett Mors Dags kort.
KRAM Maria

Inga kommentarer: