torsdag 15 december 2016

En annan presentask

Till jul har man alltid användning av presentaskar. Förra veckan visade jag en liten pizzakartong. Den här veckan har jag gjort en liten mjölkkartong istället.


Jag började med att vika ihop ett mönstrat papper enligt den här beskrivningen. Om man bigar noga och viker försiktigt, håller mönsterpappret bra. Ibland är det svårt att göra snygga askar av mönsterpapper, eftersom de lätt spricker i vecken.


När jag hade vikt till min ask, färgade jag in alla kanter med Distress Ink, limmade ihop den och satte igång att dekorera. Jag ville hålla det enkelt och gjorde en vimpel av samma mönsterpapper, fast med andra sidan framåt. Vimpeln satte jag på en bit av ett snyggt sugrör. 


Sedan stansade jag ut God Jul ur en bit vitt cardstock och satte på och under vimpeln. Washitejpen runt överdelen och längst ner blev en bra inramning. Och så kunde jag inte låta bli de röda rosenknopparna... 



Materiallista:
En beskrivning av själva asken finns HÄR för den som vill göra en egen... :)

Inga kommentarer: