måndag 5 juni 2017

Klet och kladd


Hej igen!
Den här veckan tänkte jag visa ett alster där jag har haft riktigt roligt med färg och annat kladd. Har provat lite, för mig, nya saker som jag inte testat förut och det var SÅ kul!
Den här gången ville jag göra en kvadratisk tavla och började med att skära till en kartongbit i lagom storlek. Jag valde ca 25*25 cm för detta alster.
Jag visste inte riktigt vad jag hade tänkt mig så jag började någonstans helt enkelt, ibland när man inte har en speciell vision får man bara börja och se vart man hamnar.


Målade lite slarvigt med svart gesso och tänkte sedan att jag ville prova min nya crackle paint. Målade över hela kartongbiten och väntade på att det skulle torka. På slutet hjälpte jag till lite med fön och det blev läckert resultat tyckte jag. Borstade ut perfekt pearls koppar med en liten pensel och gnodde in det ordentligt med fingret. Det blev en häftig metalliknande effekt. Efter det tog jag en guldfärgad stämpeldyna och gnuggade in lite guldfärg på topparna av den krackelerade färgen.


Efter detta började jag placera ut alla mina olika dekorationer (muttrar, skruvar och brickor från mannens garage. En trasig glödlampa från en elljustake, säkerhetsnål, en gammal liten kartongram, en gammal 50-öring och ett dekorationshjärta jag hade här hemma. Lite woodveneers jag köpt förr på Idas, blommor, spetsband, hjärtbrads, charms och halvpärlor) där jag ville ha dem. Limmade det mesta med limpistol, allt pyttesmått limmade jag med Glossy accents.


När jag var nöjd med layouten så gjorde jag om proceduren igen. Målade alla dekos med svart gesso. Crackle paint och borstade sedan ut det kopparfärgade perfect pearls pulvret och avslutade med att gnugga topparna lite med guldfärgad dyna.


Tyckte att det blev en lite härlig effekt  i slutändan!

That's all folks!
Tack för den här veckan :)
Kram Hanna-Maria.







Inga kommentarer: