fredag 30 juni 2017

Tag med Oxide

Nu vill jag visa nästa experiment med Distress Oxide-dynan. Jag har börjat på samma sätt som på förra kortet (som ni hittar här) - alltså stämplat ett par coola katter med min Oxide-dyna på mörkgrått cardstock, sedan stansat ut med den tillhörande stansmallen.


Som bakgrund till katterna har jag färgat en en vanlig tag med Distress Oxide (en tag kan du enkelt skära ut ur ett vanligt cardstock). Färgen är liksom krämigare än den i de vanliga dynorna och jag tyckte att jag fick jobba på ett annat sätt för att få färgen att göra som jag ville på tagen. När jag hade färgat in den, skvätte jag med vanligt vatten på tagen. När det torkat, var ställena där vattnet landat matta och nästan vita. Superkul effekt!


Jag tyckte inte att det behövdes så mycket mer på tagen, så jag satte dit ett tack i bokstavsstickers, katterna på 3D-kuddar och så ett par mjau. Klart! Tagen fick hänga runt halsen på en flaska som vi gav till kattvakterna som hjälpte oss i midsommar.

Materiallista:

Inga kommentarer: