tisdag 8 augusti 2017

Enkel tavla

Hej!!!
Här sitter jag i solen och är dagvill...
Det är ju Tisdag och dags för ett nytt inlägg! 😄
Idag tänkte jag visa en enkel tavla som jag gjorde precis innan jag åkte iväg på semestern. Jag har ju inte kunnat skapa något alls i båten men däremot har jag varit på loppis och fyndat lite saker, jag längtar som en tok efter att få pyssla igen, jag har tusen idéer och kommer sätta mig så fort jag bara hinner när vi kommit hem igen!


Jag började med ett lager gesso och sedan en stencil med "prickar" och lite texture paste som jag embossade med min embossingfön. Jag hade ett papper med text på som jag gillar som jag skar ut i lagom storlek och ruggade upp kanterna med en vass skalpell. Rev upp en reva som jag "krullade upp" runt pinnen på en smal pensel och sedan distressade jag alla kanter innan jag satte fast den med häftkuddar. Satte dit ett spetsband och hittade ett klippark med en fin liten text på som jag kippte ut och distressade kanterna på innan jag fäste, även den, med fästkuddar. Sedan var det bara att börja dekorera med blommor och blad, ett spröt och lite halvpärlor som jag fäste med glossy accents. Avslutade med en liten nyckel som jag tyckte passade in.


Tack för den här gången och pyssla på alla ni som har chansen! :)
Kram! / Hanna-Maria Carlsson Öhlin 

Inga kommentarer: