torsdag 17 augusti 2017

Pimpa terminen med en bok!

Eller pimpa en bok till någon som behöver det. Jag har köpt en enkel anteckningsbok - den skrek åt mig att dekorera den!

Jag hade sett en video i mitt flöde där någon använde både akrylfärg, embossing och annat för att snygga till en vanlig anteckningsbok. Den ville jag härma!


Jag började med att ta en mask (eller stencil) från Tim Holtz och dutta med akrylfärg över masken. Det fick torka över natten, eftersom jag verkligen inte ville riskera att nästa steg skulle sabbas av fuktig färg. Dag två tog jag fram en bakgrundsstämpel, embossingdyna och silvrigt embossingpulver. Jag stämplade på nästan hela framsidan av boken, över den färg som jag duttat på dagen innan. När jag stämplat klart hällde jag embossingpulver över. Jag brukar fånga upp det som inte fastnar på ett dubbelvikt skräppapper så jag kan hälla tillbaks det i burken. Sedan värmde jag med embssingfönen tills allt hade smält och blivit vackert silvrigt. Det är med mening en liten lucka i det silvriga, där ville jag nämligen dekorera med mottagarens namn, läsårssiffror och lite grejs. Siffrorna piggade jag upp med lite Glosssy accents också.


Eftersom anteckningsboken är helt tom inuti, stoppade jag in lite överraskningar här och där. T ex kan man stämpla något i ett hörn, dekorera med en snutt tejp eller varför inte sätta in ett gem med en rolig form?

Ha roligt med ditt skapande, vi ses snart igen!

Materiallista:

Inga kommentarer: