lördag 28 mars 2020

Glad Påsk!

Hej hej!
Här kommer ett inlägg från mig, Karolina.

Jag har ganska nyss fått upp ögonen för det här med klet och kladd. =) Detta har gjort att jag gärna testar olika nya saker och tekniker, vilket i sin tur gjorde att jag ville se hur det skulle bli med en lite grusig effekt på den utstansade "glad påsken".
Det var skitkul och jag gillade verkligen resultatet.
När "Metal Rusten" torkat kletade jag på lite "copper"-stickles på orden för att få dem att poppa lite mer.
Sen gjorde jag en bakgrund med hjälp av spillbitar från två papper ur samma serie från Bo Bunny, nämligen "Dot Chevron". Sotade ner kanterna med Distress Ink, för att binda ihop de två pappren.

Stämplade sedan en hare, med Memento Tuxedo Black, och färglade stämpeln med alcoholbaserade pennor. Stansade sedan ut bilden med en cirkeldie med två rader av stygn, och klistrade på den på bakgrunden.

Stansade ut några ägg från vår ägg-die, ur samma spillpapper och klistrade på för att binda ihop det vita från cirkeln med bakgrunden.

Satte allt på en kortbas med hjälp av min ATG och vips! så var kortet klart =)


Hoppas jag inspirerat!

Kramar /DT-Karolina

Inga kommentarer: