tisdag 13 juli 2021

Nya experiment med iZink

 Hej och glad tisdag!

Idag vill jag visa ett nytt experiment jag gjort med iZink-färgerna. För några år sedan var det många som färglade sina sina stämpelmotiv med Distress Re-Inkers, och jag tänkte att det borde gå att färglägga med iZink-färgerna också. 

Jag hällde ut pyttelite av varje av mina olika färger i min palett. Sedan stämplade jag upp mitt motiv från Gorjuss med Staz-On på akvarellpapper tre gånger (så att jag kunde prova lite olika). Jag valde Staz-On, för att det är en permanent färg som inte är vattenlöslig. 


Jag provade först att måla med en vanlig pensel, men gick sedan över till vattenpensel istället. Vattenpenseln visade sig vara lättare att måla med precision och det blev snyggare utspädningseffekt. Ni kan se de olika försöken på bilden, tillsammans med lite andra försök som jag kommer till nästa vecka. 



Till slut valde jag att göra mitt kort med den mest lyckade färgläggningen längst till höger. Jag kompletterade med att färglägga ansiktet med en akvarellfärg, så att det inte bara var helt vitt. Sedan tog jag en kortbas och mitt nyaste pappersblock - Tropical Garden från Maja Design. Jag valde några papper och sedan skar jag till dem så att jag fick en skön lager-på-lager-känsla. Jag blev lite förtjust i den rosa papegojan och var tvungen att ha den med också. 


Sedan valde jag ut några enkla dekorationer - ett snöre som jag räddat från en förpackning med kalasvimplar och en liten träfjäril. Jag ville ändå att fokus skulle vara på mitt färglagda stämpelmotiv. 

Hoppas att du får in lite kreativitet i värmen!

Inga kommentarer: