tisdag 28 januari 2014

Tack-ask.

Mina dagisfröknar är änglar! De ställer upp och gör saker utöver vad de egentligen behöver göra. Så jag tänkte att jag skulle uppmuntra dem lite och visa dem att de betyder mycket för mig och min dotter, så jag gjorde en liten ask till dem.
Och ska jag vara ärlig så är detta min första ask jag någonsin gjort. =) Jag är mer en kortmakare men tänkte jag skulle prova i alla fall. =)
Här är resultatet:




Jag använde mig av två ark kartong som jag mätte, skar och bigade. Jag klädde kartongen med Bazzill cardstock i två olika grå nyanser. (6kr/st)
Jag dekorerade med ett mönstrat papper (finns från 3kr/st) Vita rosor (19kr/knippet) Rosa rosor (12kr/knippet) Gula blommor (9kr/knippet) Rosblad (9kr/knippet) Rosa pins (1kr/st) Spets (18kr/m).
Jag skrev ut meningen, med hjälp av Silhouette Studio, på 4CC-papper och stansade ut den.
Jag limmade fast allt med en limpistol.



Närbild =)



Jag fyllde asken med 4st After Eight.

Lämnade över asken idag och det verkar som att de blev glada =)

Trevlig kväll!

//Karolina

Inga kommentarer: