söndag 21 juni 2015

Kalenderfodral.

Hej!


Idag får ni se två stycken kalenderfodral som jag altrat. De är grundade med Gesso för att limmet skulle fästa.


På årets almanacka målade jag kanten vit med akrylfärg. Limmade fast baksidan av Marie Antoinette, Purple High Tea från Fabscraps, efter att jag färgat in kanterna med Milled lavender distress ink pad.


Fodralet blev lite styvt, så för att hålla kalendern stängd sydde jag ihop en bit veckad spets (från butiken) att trä över. En nyckelcharm är enda dekorationen.
På förra årets kalender behöll jag kanterna svarta (kastade almanackan men sparade adressboken).


Fabscrapspapper även på denna, baksidan av Purple Tea Party. På kanterna Milled lavender och Shaded lilac, därefter Stickles Black Diamond. Samma typ av stängning på denna, med svart spets och en fastsydd metalldekoration. Blingstenen i mitten kommer från min egen samling, allt annat hittar ni i butiken.


Tack för titten!


Monica





Inga kommentarer: