torsdag 25 juni 2015

Layout


Hej igen!


Den här veckan tänkte jag visa en ganska enkel layout där jag provat en ny teknik (iaf ny för mig).
Eftersom fotot jag valt är ganska enkelt och avskalat utan många detaljer så har jag valt att hålla hela layouten i samma stil. Därför har jag valt att inte använda mönsterpapper och endast ett fåtal dekorationer.



Bakgrunden på layouten har jag gjort med distress ink som jag färgat in vit cardstock med, jag har då använt en blending tool som är lätt att använda för ändamålet. Jag har använt mig av distress ink i blå och turkosa nyanser för att försöka få fram lite havskänsla. 
När jag har färgat in de ytor jag vill så sprayade jag vatten med en sprayflaska över layouten. Då blandar sig distresserna och flyter ihop jättefint. När pappret är helt torrt igen så stämplade jag lite bubblor med en stämpel från mina egna gömmor. Jag valde att ha svart cardstock bakom fotot för att bryta av lite mot den vita och blå-gröna. Bokstavsstickers, ett trähjärta, några strasstenar och enamel dots fick bli dekorationerna på denna layout.

 
Allt går att hitta på idas-magasin.storedo.com/

Materiallista
Papper:
Vit cardstock
Svart cardstock
Färg:
Distress ink
Dekorationer:
Turquoise Rhinestones
Enamel Dots Blues
Wood Veneer, Hearts & Arrows
Alphabeans Cardstock Stickers, Tart Teal
Övrigt:
Mini Ink Blending Tool 1" Round
Scor-Tape 1/4"
 
Ha det bra allihop så hoppas vi på lite sommarvärme nästa vecka!
 
// Sara

Inga kommentarer: