söndag 5 juli 2015

Grattiskort.

Hello! 

Då har det varit torsdag igen och idag har det varit riktigt varmt och skönt väder och vad passar då bättre än ett somrigt kort i bloggen.
När jag var hos Idas Magasin förra veckan visade Karolina mig ett nytt pappersblock från Joy som jag fastnade för direkt. Jag älskar de rosa och aprikosa rosorna.


Jag har använt en vit kortstomme, en aprikos cardstock och sedan ett av de fina pappren från blocket. Grattisstämpeln är från Idas magasins egna kollektion och är stämplad på en oval vit cardstock och sedan embossad för att få lite struktur. Under den vita ovaler har jag stansat ut en lite större oval i grönt prickigt papper som kommer från samma pappersblock. Jag har stansat ut en hjärtbård i den aprikosa cardstocken och sedan lagt på lite glossy accent för att få en fin blank yta. Den stora fjärilen är utstansad i vit cardstock med en die som även den är från Joy, fjärilen har jag sedan färgat in med en stämpeldyna och sedan lagt på lite glitter med wink of Stella.  3 halvpärlor och siffror i  thickers blev dekorationerna.
Inuti kortet har jag på vänstra delen gjort en ficka för att hålla fast presentkort eller sedlar. Även här har jag använt papper från Joys nya pappersblock samt aprikos cardstock.  På den högra sidan har jag gjort plats en grattishälsning. Denna Grattisstämpel kommer också den från Idas magasins egna kollektion.  
Materiallista
Enfärgade cardstock 
Botanical paper bloc, Joy! 15cmx30cm
Fjäril vintage, Joy! Vintage Flourishes
Grattis på födelsedagen, Idas Magasins egendesignade stämpel
Grattis 3, Idas Magasins egendesignade stämpel
Wink of Stella Brush Glitter clear
Pearl Stickers, you do
Hoppas ni alla har möjlighet att njuta av solen och värmen så ses vi igen nästa vecka.
Soliga hälsningar
Sara

Inga kommentarer: