lördag 25 mars 2017

Embossingpulver

Idag vill jag tipsa om hur man kan ha kolla på alla sina färger, embossingpulver,glitter med mera. Själv har jag inte så mycket än men det viktiga är ju att man har ett bra system från början för annars är det lätt att det blir så mycket så man vet inte hur man ska göra.

För att få en bra översikt på vad man har, har jag valt att använda ett instagram album som är 4x4 men man kan självklart använda vilket album man vill.

Först började jag med att skära till lite papper som är 5 x 5 cm i både vitt och svart då det kan se väldigt olika ut beroende på vilken bakgrundsfärg man har.



Plastfickorna jag använder har fyra fack på varje blad så det är perfekt att ha en vit och en svart tillsammans. 

För att få en liten överblick över vad jag har just nu så ställde jag upp allt på bordet. Jag har dock inte tagit med några stämpeldynor än utan dom tar jag efter all embossing.


Jag valde en stämpel som gör att jag kan se färgen riktigt ordentligt och för att inte blanda ihop färgerna var jag noga med att ta en färg i taget innan jag gick vidare till nästa. På det vita bladet skrev jag även vad färgen heter så att jag lätt ska kunna hitta den sedan.





Då det är olika märken jag har har så kommer det i mitt album sedan att sitta avskiljare med tabbar på så att jag lätt kan se vilket märke som är vart.
Vill du se en liten kort video som visar lite hur det ser ut i mitt album än så länge så är det bara till att klicka här.

Om du vill göra ett sådant här album så har du lite olika alternativ här:


Jag hoppas att tipset var till nytta och att det nu ska bli lättare att ha ordning på allt.

DT/ Johanna






Inga kommentarer: