lördag 29 april 2017

Spillbitar

Här kommer ett tips vad man kan göra med alla sina spillbitar som man har liggandes överallt.

Börja med att stansa ut cirklar i olika storlekar i dina papper. Jag har tyvärr bara två cirkelstansar just nu men har du fler använder du lite olika.



Limma fast dom runt kanterna på ditt kuvert. Låt dom gärna överlappa varandra lite.


Vänd på kuvertet och klipp bort det som sticker ut så att du får jämna kanter.


För att markera cirklarna lite tog jag en svart penna och markerade runt alla kanter samt runt en del av cirklarna.


Lägg gärna till lite dekorationer i form av streck, ringar eller dylikt lite här och var.


På mitt gröna cardstock gjorde jag bara några slarviga ringar på en del för att dekorera dom lite på det sättet.


Nu är det bara till att skriva adress, stoppa ner något trevligt och skicka iväg.


Jag hoppas att ni gillade mitt tips på vad man kan göra med sina spillpapper och om ni testar det så får ni jätte gärna visa upp hur era kuvert blev.

Material-lista:





DT / Johanna


2 kommentarer:

Lisa sa...

Vad fint! Ger mig lite fler idéer! :)

Johannas Bakblogg sa...

det var så lite så. Är alltid bra när man kommer på vad man ska göra med alla sina småbitar man har liggandes. :)