torsdag 6 juli 2017

Somrigt grattis

Hej! Vad härligt det är med sommaren! Idag kom det flera korta, intensiva sommarregn, som gör att luften doftar och allt känns liksom lite klarare i färgerna efteråt.


Idag vill jag visa upp ett kort och ett matchande bokmärke som jag gjort. Jag tycker mycket om att läsa och ger gärna bort böcker. Vad passar inte bättre än att få ett bokmärke också?

Kortet har jag gjort på en liten kortbas i vitt, med mönsterpapper från en serie som heter Good Old Days. Det är klara, starka färger i pappren jag använt, så där härligt jordgubbsrött, du vet.


Jag har kombinerat pappren med en doily, ett hallon (finns i den fysiska butiken) och en liten bingoplupp. Jag gillar att använda lite oväntade detaljer på mina kort, inte bara sånt från kortmakerihyllan utan kanske sånt som andra kanske hellre använder till annat. I sommar ska jag visa fler såna alster.

Den fina grattis-stämpeln är Idas Magasins egen design. Stilen är så bra, den passar till de flesta sorters grattiskort.


Bokmärket är dödsenkelt att göra. Jag har skurit ut en kvadrat av vitt cardstock och sedan halverat den, från hörn till hörn. Jag har bigat mitt på de båda kort sidorna av triangeln, så att de kan vikas in och bilda en ficka på baksidan. Sedan har jag satt dit mönsterpapper från samma pappersblock och några platta dekorationer (det ska ju gå att stänga boken).


Allt material finns i butiken, klicka på länkarna för att komma direkt till en produkt eller kategori i webbshoppen. Du har väl inte missat att Idas Magasin inte har några ordinarie öppettider under sommaren? Ring Yvonne, så kan hon öppna bara för dig - eller varför inte ta med några scrapvänner? Klicka på den här länken för att komma till butikens förstasida, där info finns om hur du går till väga.

Materiallista:
Doilies (tårtpapper)
Grattis-stämpel (Idas egna stämplar)

Ha en fin vecka, vi ses igen nästa torsdag!
Kram från Anna


Inga kommentarer: