tisdag 18 september 2018

Lek med färger

Hej där!

I dagens projekt har jag lekt med färger. Jag tittade på mina små flaskor med liquid pearls och tänkte att dom måste man ju kunna använda. Sagt och gjort, jag skapade en bakgrund med limpistol och en massa små saker som legat kvar oanvända i mina gömmor. Sedan målade jag över alltihopa med vit gesso. Efter det målade jag allt lite slarvigt med olika kulörer av liquid pearls och stänkte samtidigt över lite färg i de angränsande färgerna.


Inget perfekt utan jag gick enbart på känsla.


Jag målade med svart gesso runt kanterna och matchade med blommor, band och bling ton i ton...


Jag använde mig bla av foam bokstäver, nättape, tags, kugghjul, papperssugrör (finns i fysiska butiken), knappar och chipboardhörn.


Avslutade allt med att skriva ut en remsa på dymon.

Som vanligt kan du klicka på materialvalen för att komma direkt till Idas Magasin!

//DT Hanna-Maria

Inga kommentarer: