torsdag 6 september 2018

Rosa och gulligt grattis

Torsdagar är mina bloggdagar här hos Idas Magasin. Jag får förmånen att visa upp alster som jag skapat med material från butiken, och jag får förklara hur jag har tänkt när jag gjort det jag visar.


Idag vill jag inspirera med ett riktigt rosa grattiskort som jag snart ska ge bort till en kollega som fyller 60. Jag valde mönsterpapper med vackra mönster i ljust rosa och kompletterade med ett papper med svartvitt mönster och gulddetaljer. Alla mönsterpapper kommer från samma kollektion från Prima - Cherry Blossom.


Jag har lagt mönsterpappren i lager på lager, med vitt cardstock mellan lagren för att få lite mer djup och inramning till varje lager. Överst har jag satt en remsa av samma cardstock med en grattishälsning stämplad med samma Distress Ink som jag färgat in alla kanterna med. Som dekoration har jag valt ljusrosa rosor i två storlekar (en vit knopp har också smugit sig in) och kugghjul. Som avslutning har jag satt gammelrosa stickles runt kanterna på remsan med hälsningen, då sticker den ut lite extra.


Materiallista:

Mönsterpapper från Prima (hela kollektionen hittar du om du söker i butiken på Cherry Blossom)

Inga kommentarer: