måndag 9 februari 2015

Ljuslyktor.

Hej! 

Idag tänkte jag tipsa om återbruk av tomma doftljuslyktor.

 Jag grundade mina lyktor med Gesso och lackade med Decopagelack. På två lyktor lackade jag fast små bitar av tårtpapper. Skrapade fram hålen runt konturerna, det blir en fin effekt när lyktan är tänd. Ängeln klippte jag ur en servett.

 Föll pladask för stämpeln med söta "Louise" från Inkido, så hon fick pryda den tredje lyktan. Stämplade med svart vattenfast stämpeldyna på en pappersnäsduk och lackade fast det yttersta lagret. Kanten upptill prydde jag med glittrig Stickles.

 Av bara farten blev det även två ljus ljus dekorerade med samma motiv, försiktigt fastvärmda med hjälp av embossingfön och bakplåtspapper.

 Det finns massor av fina band och charms i butiken, t.ex. det bronsbruna banden, bladcharms ton i ton och solrosen som jag valde att dekorera med.




 Leta fram ljuslyktor, senapsglas eller glasburkar och sätt igång och gör din egen variant.

 Jag lovar- Det är jättekul!

 Monica

Inga kommentarer: