torsdag 12 februari 2015

Layout.


Hej! 

När jag fick det turkosa pappret "Bicycles" i min hand kom jag att tänka på en bild av min dotter och en gammal Queen-låt. Så det fick bli en layout på det temat. 

Jag skar ned pappret och färgade in kanterna med distress inc tool och distress incpad i färgen "Evergreen Bough". (Den finns i minikit nr 4). Monterade på svart prickigt cardstock och använde grått papper till en tunn fotomatta. Sedan dekorerade jag med: 

Vita blommor, Turkos blomma, metalldekorationer, prickigt band, alfabet, "Miss Elisabeths" (sue zipkin), icon minis, monsterstickers. De små orangea blommorna klippte jag från ett band i olika färger. 

Körsbärsblommorna och den gula rosen kommer från min egen blomlåda, men det finns många fina blommor att välja på i butiken. 

Monica

Inga kommentarer: