lördag 7 januari 2017

Spillpapper

Vad ska man egentligen göra med alla dessa spillbitar av papper som man har liggandes? Man vill inte slänga det för papper är ju ändå rätt så dyrt och man kan inte göra vad som helst med det för det är ju ofta bara mindre bitar.



Här visar jag två idéer på vad man kan göra och jag har använt lite av de bitarna jag har kvar av alla julpapper.




På detta kortet skar jag till remsor i olika längder och limmade på kortet. Jag chalkade alla kanter för att få bort den vita kanten som blir och sedan tog jag en god jul dies. Efter jag stansat ut disen embossade jag hela texten med guld.


Till detta kortet skar jag till fyrkanter som är 4 x 4 cm. Jag rundade sedan av hörnen mitt emot varandra med en hörnstans och fäste sedan en God Jul text på. Jag chalkade alla kanter även här och embossade god jul på samma sätt.

Materiallista:
Kortbas  (15 x 15 cm är det på mitt kort )
Pappren är ju spillbitar men det kommer från dessa papper:

Övrigt är från egna gömmor. 

God fortsättning Dt / Johanna



Inga kommentarer: