söndag 3 december 2017

3D SNÖGUBBAR

Hej!

Måste bara få berätta att jag är gäst DT hos Idas Magasin.
Detta blir mitt första inlägg.

I dag vill jag visa er ett julkort med snögubbar i 3D på.
En rolig och enkel detalj som lyfter ett platt kort till höjderna!


Så här gjorde jag kortet:

Jag började med att klippa ut snögubbarna i 5 olika lager. Jag satte sedan ihop dom med 3D kuddar för att få till höjden på figurerna.
Sedan valde jag matchande papper från Maja Designs senaste kollektion.
Jag färgade in kanterna med distressfärger.
Pyntade upp kortet med juliga brads.
Jag stansade ut en julstrumpa som också fick pryda mitt kort. En av snöflingorna som fanns i stansen fick komma loss och fick vara som ett extra pynt vid snögubbarna.
Klippte ut en vimpel och klistrade på texten "GOD JUL" på den.



Hoppas ni finner inspiration.
Ha en trevlig advent!
//Madde

Inga kommentarer: