torsdag 21 december 2017

I sista skälvande minuten...

Det är nästan för sent för julkort nu, postar man dem så kommer de fram i mellandagarna. Men om man t ex ska ge bort ett presentkort, eller en julblomma, så är ju ett julkort givet!


Både mönsterpappret och motivet kommer från Maja Designs senaste julkollektion. Jag har stansat ut God Jul i mörkbrun cardstock (det ser nästan svart ut på bilden) och sedan har jag dekorerat med ett band och en stor pärla. Jag tycker väldigt mycket om mönstret på pappret, så jag ville att det skulle få synas ordentligt. Som nästan alltid har jag färgat in kanterna på pappret med Distress Inks - Walnut Stain.

De utstansade orden har jag limmat fast med hjälp av en limpenna - så himla praktisk! Om det är någon grej jag inte skulle vilja vara utan så är det den (och skärmaskinen, jag kan ju inte klippa rakt!).


Det här motivet har jag alltså klippt ut ur ett klippark från Maja Design. Visst är det fint?  Jag har tagit en pensel och lagt på Stickles på snön och pälskanterna på bilden, för att göra den ännu mer som ett bokmärke.

Materiallista:
Rött organzaband finns i den fysiska butiken

Jag önskar dig en god jul med mycket mys med dina närmaste. Kanske har tomten med sig något pyssligt till dig i sin säck?

Vi ses i mellandagarna, då blir det nyårspyssel och nyårslöften! Välkommen åter!

Inga kommentarer: