fredag 19 januari 2018

Presentkortshållare med lite extra

När jag ger bort ett presentkort vill jag gärna göra ett eget fodral till. Det blir så mycket mer personligt och man avslöjar inte heller innehållet lika fort som om kortet ligger i ett kuvert med företagets logga på.


Jag har färglagt en del av ett stämpelmotiv med copics. Jag är inget proffs på det, men jag tycker att det är roligt att lära mig färgläggning. Jag väljer ofta ut en del av ett motiv som jag ska koncentrera mig på. Då vet jag att om hela inte blir bra, kan jag stansa ut en del av motivet och använda på kortet. Man kan självklart färglägga med andra pennor också, t ex Distress Markers eller akvarellpennor. Klicka här för att komma till rätt kategori i shoppen.




När jag färglägger mina motiv, tänker jag inte så mycket på vilka papper jag ska använda, utan mer på den som ska få kortet. Det är roligt att kunna göra motivet så personligt som möjligt, så att personen ser att jag har tänkt på henne eller honom när jag jobbat med kortet.





De mönsterpapper jag valt till det här kortet är nya papper från vintern, som är härligt mönstrade och som passar till både kort och LO. På mitt kort har jag valt två av mönsterpappren från kollektionen, men titta på de andra från Kaisercraft också - det finns så många fler!







På insidan av kortet har jag vikt in en flik av mitt cardstock och tagit ut en halvcirkel. Jag har bara fäst fliken på kanterna uppe och nere, så att jag kan sticka in presentkortet i fickan sen. Jag har dekorerat fickan med en snygg swirl av pärlor som är helt självhäftande och bara att sätta dit. Supersmidigt!

Materiallista:


Tack för titten, kom snart tillbaka!

Inga kommentarer: