tisdag 9 januari 2018

Vintage tag

Hallå där!
Den här veckan har jag koll på dagarna iaf!
Så här mitt i vintermörkret så har jag inte haft så mycket ork till annat än att jobba och pysslandet existerar mest i huvudet, inte så mycket som kommer ut ur händerna, men jag hoppas hela tiden på att orken står och lurar bakom hörnet och fram tills dess får det bli pyssel efter ork och tid...
Den här veckan har jag gjort en tag i vintage stuk.


Tags kan ju vara behändiga att ha till hands till många olika tillfällen och man kan alltid ha några på lut hemma.
Till den här använde jag ingen färdig tag-grund utan gjorde en lite större på egen hand i cardstock. Gjorde en dubbel och limmade ihop för att få den stadigare och lite hårdare. Distressade kanterna och skar sedan ut en något mindre tag i ett tunnare papper med noter på, som jag också distressade och limmade fast. Dekorerade med en bred spets, smalt snöre och en knapp. Några blommor och några halvpärlor. Stämplade, på en liten spillbit cardstock som jag också distressat, med en del av en större stämpel för att få ut ordet LOVE. Gjorde hål och satte i samma snöre som nere på tagen och sen var den klar!


Materiallista:

Skapa lugnt!
//DT Hanna-Maria

Inga kommentarer: