torsdag 21 juni 2018

Nyheter i shoppen - och några gamla godingar

Hej!

Så här i semestertider börjar några fundera på vad de ska packa med till stuga/husvagn, eller så vill man kanske kunna scrappa i lite mindre format så man är mer redo för spontana badutflykter och annat skoj. Själv packar jaga alltid en liten väska med grejer när jag ska till stugan, så att jag har något att pyssla med när myggen blir för törstiga. Det får inte bli för stora projekt, tycker jag, utan jag kör hellre min variant av PL eller plockar ihop färdiga kit när jag ska scrappa i stugan. Det ska gå fort och vara lätt att plocka undan så inte hela vardagsrummet tas över... Det är i alla fall målet.

I veckan har det kommit några nyheter till webbshoppen som jag absolut kommer ta med i min sommarpackning, tillsammans med mina trogna favoriter. Vad väljer du att ta med dig?

Nummer 1: Pappersblocket In Bloom (nyhet)

Snygga, färgstarka mönsterpapper i lagom format för kort. Färdigmatchat och bara att kombinera med några rosor och en hälsning eller ett färglagt stämpelmotiv.


Nummer 2: Kortbaser med kuvert (trogen favorit)

Ja, jag vet att man kan göra kort av cardstock. Men när man har begränsat med både plats och tid, och dessutom får med kuvert som passar i storlek så är det en ickefråga. Klart man ska ha kortbaser! Min favorit är de kritvita, kvadratiska korten. Vilken är din?

Ett kort till ett brudpar som jag gjorde med matchande spillbitar förra sommaren.

Nummer 3: Motivstämplar från Gorjuss (många nya i shoppen)

Färgläggning är nästan som meditation för mig. Jag försvinner in i min bubbla och tankarna slutar att snurra. Jag färglägger gärna med både akvarell och copics. De färdiga motiven är superbra att ha, bara att stansa ut i en snygg ram och sätta på ett kort senare, när andan faller på. Dessutom kan man ju färglägga utomhus när inte myggen är för sugna.

Ett kort där jag tagit ett färglagt motiv och distressat en enkel bakgrund. Klart på ett kick när motivet redan var klart!
Nummer 4: Scor-tape (trogen favorit)

Bästa dubbehäftande tejpen! Syrafri för den som gör alster med foton, och bara att riva av - ingen risk att man kladdar ner en sax med klistriga rester. Jag har minst tre påbörjade rullar... ;)

Nummer 5: Art-Bin! Bästa förvaringen både hemma och när man är på språng.

Vad ska jag säga? En praktisk, genomskinlig låda i hårdplast, som precis lagom rymmer pappersblock, vikta kortbaser med kuvert och foton är knappast något man kan vara utan! Papper och foton kan ligga i väskan utan att man riskerar vikta hörn och ihopknölade favoritpapper...

Vad tar du med dig när du åker på semester? Eller spar du kanske inspirationen tills du kommer hem igen och inte vill göra annat än att kasta dig över dina vackra mönsterpapper?

Inga kommentarer: