torsdag 27 september 2018

Mixed media-pepp

Hej!
Idag visar jag en tag, en riktigt peppig en. Den är inte klar ännu, men jag vet inte vem som  ska få den, så då får den vila lite. Jag tänker nämligen att jag ska dekorera med ett foto på mottagaren någonstans på tagen.


Jag började med en Manila Tag #8 och så tog jag fram några olika Distress Oxide-dynor. Jag började med att färga in bakgrunden med tre rosa nyanser och en grå, och en stencil från Tim Holtz. När jag var nöjd lät jag första lagret torka en stund. Sedan skvätte jag lite vatten på de rosa områdena, det blir så fint med vatten på Oxide-färgerna tycker jag!


Nästa lager: Jag tog en bakgrundsstämpel med stjärnor och stämplade med en gul Oxide-dyna över hela tagen. Lät det torka. Sen kom sista lagret: Jag tog en stencil som jag tycker ser ut som trädstammar och färgade in med svart Oxide-dyna över alltihop. Som avslutning målade jag en ram med Idas Magasins egen gesso runt om. Medan det torkade, stansade jag ut stjärnor ur spillbitar från de Prima-papper som jag använt till det här kortet och det här kortet. Perfekt att kunna använda det som bli över!


Sist men inte minst, satte jag dit min peppiga hälsning i ett hörn. Bokstäverna jag använt är väldigt små och lite pillriga att få loss från sitt ark, men de är verkligen bra att ha för att de är så små och så användbara.


Materiallista:

Mask Splash (ingår i ett set om tre)

Inga kommentarer: