lördag 6 oktober 2018

Mer pepp i rosa

Jag fortsatte med inspirationen från förra veckans inlägg och gjorde en tag till i rosa och grått med Distress Oxide och lite annat smått och gott.


Min tag (strl 8) färgade jag in med Distress Oxide Hickory Smoke och en snygg mask. Sedan tog jag en mindre mask och duttade med Distress Oxide Worn Lipstick ovanpå. Sedan skvätte och sprayade jag med vanligt vatten för att få till den där snygga effekten av vattenblekt färg. Det gick så där, men på några ställen syns det bra. Innan jag var klar med bakgrunden tog jag en annan mask ur samma paket som den jag använt till den rosa färgen, och duttade med gesso genom. Det gav mig två ytor på min tag där jag sedan skulle sätta kluster med dekorationer.


Längst ner till höger på tagen sitter en fjäril, där jag stansat ut bakgrunden ur slät vit cardstock och själva fjärilen ur vellum, som jag färgat in med samma rosa Oxide-dyna och sedan skvätt vatten på. Uppe på tagen har jag satt några blommor och blad, och ett par knappar som jag målat med gesso. Jag har tagit stickles på en pensel och glittrat ordentligt på blommorna och knapparna. Några kugghjul var jag tvungen att slänga på också.

Sist satte jag dit min text på mitten. Tagen ska bli en present till en vän som behöver lite extra pepp just nu.

Materiallista:

Inga kommentarer: