söndag 28 oktober 2018

Scary Clown

Halloween är på intågande!
Jag älskar Halloween!!
Idas Magasin har tagit in klippark med en scary clown. Så häftiga och skrämmande och passar helt perfekt till Halloweenkort.

Ett orange cardstock får bli grunden till kortet. Jag har delat cardstocket på hälften för att få denna effekt sedan har jag biggat vid 4" inch  för att kunna vika det snyggt. 
Som bakgrundspapper använde jag från kaisercraft Mad Hatter dubbelsidigt papper om  jag  tyckte att det passade bra som bakgrund,
Jag klippte ut clownen och klistrade det som ska bli framsidan, 
Tim Holtz har gjort halloweenstämplar och spindelnäten tyckte jag passade extra bra här! Så jag embossade dom i svart embossingpulver. 
Eftersom jag är en frälst Tim Holtzfan så använder jag många av hans dies och stämplar även distresserna är mina favoriter så dom slits ut här hemma. Jag tog embossingpaste och embossade spindeln ifrån stencilen Halloween script (Tim Holtz)
Skelettet är jättegulligt och jag tyckte det passade bra som "hållare" för vad man nu vill sätta där. Jag kommer att sätta inbjudan där men om man vill ha det som födelsedagskort så kan man sätta åldern där.
Där spindelnätet är tänkte jag skriva var när och hur halloweenfesten kommer gå av stapeln, men man kan även sätta presentkort, pengar eller vad nu fantasin tillåter. 
Som ni ser så har jag även embossat ordet Wicked ifrån stencilen och det passade så bra över clownen.
Det färdiga resultatet! Har använt wink of Stella på alla svarta detaljer för att få det att glittra lite. Även på embossingen så använde jag den. 
Runt kanterna använde jag distress oxide frayed burlap.

Vad har jag då använt för saker?
Från Idas Magsin: 

Cardstock orange från bazill
Cardstock svart från Bazill
Klippark med clownen länk här: https://idas-magasin.storedo.com/p/idas-klippark
Wink of Stella
Limpenna till alla små detaljer
dies skelettet länk här: https://idas-magasin.storedo.com/p/happy-skeleton
Stencil Tim Holtz länk här:https://idas-magasin.storedo.com/p/halloween-script
Washi tejp spindelnät länk här: https://idas-magasin.storedo.com/p/spider-web
Papper från Kaisercraft Mad Hatter
Embossingpasta vit.
Fladdermöss dies
Distress oxied frayed burlap
Svart embossingpulver

Från egna gömmor.
Husdie
Pumpordie
Spindelnät stämpel
fågelskrämmadien
fågeldien

Nu får jag klura på vad jag ska hitta på till nästa gång!
Ha en fin söndag
Kramar Maria

Inga kommentarer: