söndag 21 oktober 2018

Santa peeker

Hej hallå!

Då var det söndag igen och jag är tillbaka!

Eftersom jag fick den fina dien Santa peeker och naturligtvis så kunde jag inte låta bli nu när pysselandan föll på att använda den idag till ett nytt julkort. Den är så otroligt söt och häftig och pillig men med slutresultatet så är det totalt värt alla smådelar och pillande, Jag rekommenderar en pincett och limpenna till delarna. Länken till Santas peeker hittar ni här: https://idas-magasin.storedo.com/p/santa-peeker

Jag tog ett grönt cardstock och kapade till så det blev 6x6 inch. Vek det sedan på mitten för att få rätt storlek på mitt kort. I mina lådor med julpapper hade jag ett spillpapper sen förra årets julkort från Maja design. Jag bara älskar Maja designs julpapper, fina papper med milda färger som är lätt att passa ihop med vad man än planerar. Oavsett år så kan man använda deras olika jul collectioner. Denna bit tog jag som första lager bakom tomten för att lyfta fram honom så vände jag på pappret och tog den rödaktiga sidan för att få lite distans med första lagret och tomten. Fördel med dubbelsidiga papper är att man kan använda vilket som man känner är snyggast och passar för det man skapar just då.


Ville ha tomten sitta på något så att det blir precis som dien heter Santas peeker att han kikar ut över något så jag skar till av grön cardstock ett paket och röd cardstock som jag skar som smala remsor blev det paketsnören.I mina gömmor har jag dies som ser ut som små paket och dom skar jag ut i grönt, röd och vit cardstock. Dom blev perfekta att sätta runt det stora paketet som tomten kikar ut ifrån. I hörnen satte jag vita lite större halvpärlor.

God Jul dien är ju en av mina favoriter och ett måste på mina julkort! Så lätt att köra igenom stansmaskinen och pappret lossnar hur bra som helst! Har ni den inte så är det värt att köpa den! Japp den passar dom flesta stansmaskinerna på marknaden :) Länken har ni här: https://idas-magasin.storedo.com/p/god-jul-stansmall



Vad har jag då använt? Från Idas magasin har jag idag använt:

Ett grönt Cardstock från bazzill
Ett rött Cardstock från bazzill
Ett vitt Cardstock  från bazzill
Santa peeker dien från cottage cutz
Limpenna så användbar och smidig!!
God Jul dien Idas egna!
Dubbelhäftande tejp till att fästa pappren med varandra.
Maja designs papper Joyous Winterdays - Make decorations dubbelsidigt jag använde bitar från båda sidor.
Vita stora självhäftande halvpärlor.

länken kommer här till webbutiken: idas-magasin.storedo.com så ni kan själva kolla in allt fint dom har förutom det jag använt idag.


Från mina egna gömmor

Små paketdiesen.
Pincett

Nästa gång blir det ett halloweenkort från mig. Jag bara älskar halloween och allt man kan hitta på i skaparväg!

Ha en fortsatt fin söndag! Kram Maria

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej har köpt dies med jultomten och undrar vad man ska ha hålen i ska man trä dom i varandra ?
Mvh mia