torsdag 18 oktober 2018

Peppig choklad - en bra present!

Hej och glad torsdag!

Idag vill jag visa vad man kan göra om man har lite spill av ett snyggt papper kvar och vill göra en personlig present till någon. Jag har tagit min sista bit av det vackra pappret med körsbärsblommorna, och skurit till det så att det har samma bredd som en kexchoklad. Sedan lade jag pappret runt chokladkakan och vek till runt om. Det behöver inte vara så krångligt och man behöver inte hitta en mall eller mäta med linjal.


Jag färgade in kanterna på pappret med Distress Ink Victorian Velvet, som är en rosa nyans som passar bra till pappret. Sedan satte jag ihop pappret runt chokladen med Red Line Tape och dekorerade.


Till dekoration har jag tagit ett litet tårtpapper som jag fäst med dubbelhäftande tejp. Det silvriga bandet med blad satte jag fast med mitt favoritlim runt hela chokladkakan - en limdutt på varje blad. De pyttesmå bokstäverna är lite pillriga att jobba med, men resultatet blir ju så snyggt!


Jag skulle bli glad för en så här unik och personlig present. Vad skulle du bli glad för?

Materiallista:

Inga kommentarer: