söndag 14 oktober 2018

Julkort

Hej igen!

Denna gång har jag gjort årets första julkort. Ja i alla fall för mig ;)

Det blev ett enkelt julkort, även kallat CAS. 
 CAS betyder att man gör kort som inte är jättedekorerat utan mer enkelt utförda.

Detta kort deltog jag med i en tävling där man fick välja ifrån en bingobricka.
 Jag valde CAS, silver, Stjärna och bild.

Jag använde en enkel kortbas som grund. Kortbaser är jätteskönt att använda när man inte vill eller orkar skära till cardstock i rätt storlek och ska göra många kort.
Sedan valde jag ut min bild, och under den blev det silverfärgad cardstock. Vilket blev perfekt då jag skulle ha något med silver i utmaningen.
 Till god jul diesen så använde jag samma silvriga cardstock.  
Sen skulle jag ha stjärnor och till min glädje så hittade jag stjärnor i min charmslåda och vips så var kortet klart. 
Nu hoppas jag bara på tur ;)

Materiallista: 
Från Idas Magasin:
Kortbasen 
Deras egna Die God Jul
charms stjärnor
Cardstock Silver

Från egna gömmor:
Toppers Bild

Kram Maria 


Inga kommentarer: